Івано-Франківська область,  Вся Україна,  Україна

Похід в гори до озера Несамовите з дітьми

Похід в гори цікава і захоплива пригода. Такі прогулянки заґартовують дух та виховують волю до перемоги. Цього разу ми вирішили підкорити гору Туркул, точніше влаштувати похід в гори до озера “Несамовите”Довго сумнівалися щодо маршруту, адже з нами в похід збиралися 2 дитини 5 і 6 років. Тому шукали варіант який був би для них посильний і не перетворив похід на тортури для всіх. Можу сказати що нам це вдалося.

Що це за озеро?

Озеро “Несамовите” – одне з найвищих високогірних озер Українських Карпат, його висота над рівнем моря сягає 1750 м. Озеро розкинулося на схилі гори Туркул (Чорногорський хребет). Воно має льодовикове походження (раніше тут лежав льодовик, від його ваги утворилась впадина, яка тепер наповнюється атмосферними опадами). Довжина озера складає 88 м, а ширина 45м. Глибина озера коливається в межах від 1-го до 1,5 метрів. Температура води в озері не піднімається вище 12 градусів навіть у літню спеку.

У Несамовитому не водиться риба, водночас тут визріває ікра жаби прудкої яка занесена о Червоної книги України! І тритонів. Підрісших тритонів ми навіть зустрічали на своєму шляху під час сходження на гору. Спершу вирішили що то ящірки, лише після спуску в низ, гугл “розповів” нам кого ж ми зустріли насправді.

Легенди озера Несамовите

Про це озеро ходить багато легенд. Чого варта лише назва самого озера. Місцеві жителі вірять, що в цьому озері живуть душі самогубців і тому вважається, що в жодному разі не можна кидати в озеро каміння чи купатися в ньому, щоб ненароком не розгнівати померлих і не накликати негоду.

А от самотнім людям навпаки дуже радять прийти до озера та вмитись його водою. За повір’ям, протягом року ця людина зустріне свого(ю) судженого.

Озеро Несамовите в Червні

Наш досвід сходження до озера “Несамовите”

В день сходження, ми встали рано вранці, взяли заздалегідь приготовані речі  і гарненько поснідавши вирушили в дорогу. Не дивлячись на те, що відстань від нашої садиби до бази “Заросляк” (місце початку  сходження) складала всього 19 км. на дорогу ми витратили понад 50 хв (хто б міг подумати!). Тому в похід з дітьми я б радила виїжджати якомога раніше, як тільки розвиднілося. Тоді у вас буде вдосталь часу йти спокійно, часто зупиняючись, щоб вдосталь насолодитися краєвидами.

Ми жили у селищі Ворохта. Адже це найближчий населений пункт до спортивної бази “Заросляк”, звідки починається сходження до озера, а також на гору Говерла.

Читайте також: Залізничний віадук у Ворохті – один з найбільших кам’яних мостів світу!

Ми їхали звичайним легковим автомобілем, досить швидко дісталися до КПП. Тут всім відвідувачам необхідно пройти реєстрацію та сплатити рекреаційний збір (в 2020 році він складав 30 грн з людини, з дітей грошей не взяли).

Охочих проїхати до бази, зазвичай, досить багато, адже початок маршруту  до озера “Несамовите” збігається з маршрутом на гору Говерла. Тому реєстрація може зайняти певний час.

Після сплати збору на КПП, починаються 8 км дуже і дуже поганої дороги. Майже весь шлях ми їхали на 1 передачі. Але доїхати таки реально. Біля місця старту знаходиться невеликий ярмарок – де можна придбати дощовики, воду, снеки тощо., поряд будівля з платним туалетом, душем та медпунктом. Також тут можна залишити машину на платній парковці (20 грн). Та паркомісць тут ну дуже мало. Враховуючи, що дістатись сюди можна лише автомобілем або пішки.

Початок сходження

Похід в гори до озера Несамовите починається дорогою що пролягає повз ярмарок. Далі вам необхідно повернути на міст через гірську річку Прут, ліворуч від маршруту на Говерлу.

Перейшовши міст ви вже побачите перші вказівники. Обов’язково запам’ятайте як виглядає мітка. Вона буде зустрічатися вам вздовж всього шляху до озера Несамовите – на деревах, камінні, стовпчиках. Так ви будете певні, що йдете правильним шляхом і не збились з маршруту.

Мітка на шляху до озера Несамовите
Позначка маршруту до озера "Несамовите"

В декількох місцях є дві стежки. Більш пологіша і крутіша. Обидві ведуть в правильному напрямку! Тож коли ми піднімались, обирали пологіший варіант. При спуску вже йшли навпростець – коротшою стежкою. Головне переконатись, що ви бачите мітки на маршруті.

Насправді дорога широка, витоптана, постійно йдуть інші туристи, тому не переймайтесь, ви точно зможете впоратись самостійно.

Складність маршруту

Довжина маршруту складає рівно 14 км (7 км в один бік). Перепад висоти на маршруті 600 м.

Перші 2 км пологі і легко йдуться. Спершу йшли по лісу далі вийшли на галявину звідки відкриваються приголомшливі види на базу Заросляк та Говерлу.

Карпати
Дорога до озера Несамовите

Потім знову зайшли в ліс і ще 2 км не поганої дороги лісом, але вже відчутніше вгору. Останні 3 км найскладніші, особливо останній кілометр. Місцями треба підійматись по крутому схилу з камінням. Наші хлопці впорались чудово, а на шляху ми зустріли родину з 3-ма дітьми 6,4 та 2 років. Перші два лізли майже на 4-рьох, але самі. Малятко татко ніс на руках.

Через те, що ми ще застали сніг, і вздовж всього маршруту по стежці текла вода, ми йшли весь час в гумаках. В кросівках звісно зручніше, але ноги були б повністю мокрими ще на перших 500 м дороги. Тож раджу вдягати одяг що підходить по сезону.

Також, протягом всього маршруту ми постійно перетинали гірську річку. Тому воду було де набрати. А от харчі розраховуйте ретельніше, адже дійсно похід займе у вас весь день. І їсти буде дуже хотітися.

Похід в гори до озера Несамовите в цілому зайняв у нас понад 10 годин! В гору ми йшли 5,5 годин, в низ спустились за 4, але вже відверто поспішаючи, бо находила ніч. Саме тому наполегливо раджу починати сходження з самого ранку, тоді дітей не доведеться гнати (ми почали сходження о 9:30).

Вид зі схилу гори Туркул

Тож яке воно це Несамовите озеро?

Спокійне і якесь таємниче зустріло нас озеро “Несамовите”, ще частково вкрите снігом. На березі квітнули крокуси, а сонечко пестило своїм теплим промінням. Було дуже спокійно та радісно, що ми подолали це випробування. Та найбільше нас вразила краса видів що зустрічалась нам на шляху. Ми дуже багато разів зупинялись саме щоб помилуватися та пофотографуватися.

Ви також можете насолодитися красою, просто переглянувши відео з походу на нашому ютуб каналі. Будем раді новим підписникам!