гірськолижний курорт Ерджієс (Erciyes)
Маршрути подорожей

Покатайтесь на лижах схилами згаслого вулкана Ерджієс – авторський маршрут подорожі!

Ми всі знаємо Туреччину як країну залиту сонцем, з прекрасним узбережжям вкритим зеленню та горами, а також блакитним теплим Середземним морем. Але мало хто знає що в Туреччині є високогірний гірськолижний курорт. Який знаходиться не просто на горі, а на справжньому вулкані, який свого часу наробив багато горя на цих землях. Та це було дуже давно, зараз тут розкинувся сучасний гірськолижний курорт Ерджієс (Erciyes). Саме це унікальне місце ми обрали для нашої мандрівки.

Куди їздили?

За 6 днів ми встигли побачити 8 найпопулярніших локацій в центральній Туреччині! А ще 3 дні катались на лижах схилами згаслого вулкана Ерджієс (Erciyes)!

Відвідані локації:

8. Рожева долина.
Пляж Клеопатри

Читайте також: Пляж Клеопатри в Аланії - найгарніший пляж Туреччини

Довжина берегової лінії з білесеньким пісочком складає 2 км. Пляж Клеопатри знаходиться у підніжжя гори, на вершині якої розкинулась старовинна фортеця (ІчКале) побудована ще в XIII столітті!

День 1

Переліт з Києва до Анкари на крилах Pegasus зайняв 2 години. Купували ми квитки за 3 міс, стежити за цінами, щоб “зловити” грані ціни.  Ми змогли зловити квитки по 966 грн за один переліт з людини! Щоб провести з собою спортивне обладнання нам довелося сплатити по 30 доларів в один бік за одну пару спортивного обладнання (в сумі 120 дол. вийшло). У них немає можливості додати спортивне обладнання під час покупки квитка чи як додаткова опція. Але це потрібно зробити обов’язково до прибуття в аеропорт. Для цього варто зателефонувати в контактний центр, щоб зарезервувати місце для вашого обладнання. На жаль, телефони вказані на офіційному сайті для України не працюють. Нам довелося дзвонити в Туреччину Turkey- Free Call for BolBol 0850 399 17 01. Оператор добре знав англійську, забронювали без проблем. Оплатити можна було в касі в аеропорту.

Що варто подивитись на шляху до Кайсері?

О 5:15 ранку ми прибули в аеропорт Анкари. На виході з аеропорту нас вже чекав представник компанії CarFlexi в якої ми бронювали авто. Не дивлячись на те, що офіційно ми бронювали його з 7 ранку, авто нам дали одразу. Швидко оформили всі документи й ми вирушили в дорогу. Зверніть увагу, що для Туреччини обов’язково потрібне посвідчення водія міжнародного зразка. Ми планували погуляти по Анкарі, але тому, що були надто знесилені вирішили одразу вирушити  в подорож до Кайсері.

На шляху ми заїхали на озеро Туз. Ми зупинились в оглядовому кафе на березі озера. Саме озеро взимку нас не вразило.  Берег був вкритий липкою глиною, вода була жовтуватого кольору. Але це був не поганий варіант, щоб поснідати та трохи перепочити. Після цієї зупинки ми попрямували в наш готель.

Озеро Туз в Туреччині взимку

Де зупинитися в Кайсері?

Жили ми в готель The Kayseri Loft Hotel  на околиці Кайсері. Радим обирати саме околицю якщо ви подорожуєте власним транспортом. В центрі надто галасно. Цей готель перевершив всі наші очікування! Великі просторі кімнати, приголомшливий вид з вікна на гірськолижний курорт Ерджієс (Erciyes). В самому готелі була дитяча кімнат, а також басейн і сауна що входили у вартість проживання.

Після заселення ми вирішили сходити в магазин, щоб купити снеків та води. Знайшли поблизу гіпермаркет Migall. Дуже великий гіпермаркет де можна знайти все необхідне (крім алкоголю). Також варто мати із собою готівку, бо одного разу у нас не захотіли приймати карту. В цьому магазині при вході є безкоштовна велика дитяча кімната з лабіринтом та гіркою для малят.

Дитяча кімната в Турецькому магазині Migall

Поряд з цим магазином ми знайшли місцевий заклад  Bolu Mangal. Там ми повечеряли смачним шаликом з купою додаткових безкоштовних салатів та соусів що йдуть до кожної порції за 250 грн на трьох. Потім ми пішли додому пити чай та відпочивати.

Наше катання на гірськолижному курорті Ерджієс (Erciyes).

День 2 – 3  Катання на лижах

Снідали ми в нашому готелі, це входило у вартість проживання. Сніданок був не надто різноманітний. Ковбаса смажена одного виду, варене яйце, картопля фрі, щось схоже на омлет із перетертими помідорами, пластівці молоко, овочі, зелень.

Після сніданку ми вирушили на гірськолижний курорт Ерджієс (Erciyes). Від нашого готелю дорога займала приблизно 25 хв машиною. На шляху ми заїхали на заправку Shell де продається смачна кава Starbucks (нам як кавоманам це було ой як важливо).

Машину ми лишали на центральній парковці поблизу самого основного витягу на трасу Tekir.  Поблизу цієї парковки є цілий ряд різних прокатних сервісів де вам без проблем підберуть будь-яке спорядження. Все екіпірування для дитини ми брали в прокат. Лижі, чоботи, шолом та маска обходились нам в 80 лір в день (~320 грн);

Скільки коштує скіпас і де його купити?

Скіпас коштував 70 лір (280 грн) за 7 спусків. Для дітей 7-12 років – 55 лір. В касі нам продали для нашої дитини (4.5 р) теж цей скіпас за 55 лір, але фактично його скрізь пропускали безкоштовно. Скіпас універсальний для всіх витягів курорту!

Гірськолижний курорт Ерджієс (Erciyes) може здивувати різноманітністю трас різного рівня складності. Ми катались в основному на центральній, синій трасі Tekir, та на суміжних синіх які з нею з’єднані.

На чорні траси з дитиною підійматися не раджу. Спускатись вам не дозволять. Ми зробили таку помилку і нашу дитину спускали рятувальники…

гірськолижний курорт Ерджієс (Erciyes)
Карта схилів гори Ерджієс

Обідали ми в кафе на верхній станції Tekir та на нижній станції траси Keven Tesisi. Карткою ми платили скрізь крім парковки. Катались ми приблизно з 11- 17 вечора. З перервами на обід та фотосесії) Також біля траси Текіr можна покататися на санчатах з гірки, що теж не аби як цікаво для дитини. О 18 вечора, першого дня,  ми повернулись в наш готель і пішли у спа.

Баня та критий басейн входять у вартість проживання цього готелю. Якщо теж вирішите зупинитися у них  захопіть із собою з дому купальники та шапочки для плавання. Вечеряли ми в нашому готелі. Вечеря – шведський стіл обійшлась нам в 90 лір (~360грн) з людини (дитині 4.5 роки безкоштовно). Тож ми вирішили наступного дня вечеряти в місцевих закладах де ціни в 4 рази нижчі.

Що можна подивитись в самому Кайсері?

День 4.

В останній день перебування на гірськолижному курорті Ерджієс (Erciyes) –  ми завершили катання трохи раніше. Вирішили на зворотному шляху поміняти гроші та трохи погуляти містом Кайсері. У Кайсері всі банки зосереджені в одному кварталі в центрі міста. Там дуже щільний трафік і важко знайти місце для паркування. Ідеально залишити машину десь неподалік, а до банків прогулятися пішки. Залишити машину можна, наприклад ось тут.

Карта міста Кайсері в Туреччині
В самому центрі міста є старовинна Фортеця. Також поряд з цією фортецею є вежа з годинником  і красива площа з якої відкривається чудовий краєвид на мечеть.Після відвідування банку та прогулянки містом ми пішли в місцевий ресторан де нас знову вразили цінами та розмахом. На цьому наше перебування на гірськолижному курорті Ерджієс (Erciyes) завершилося. І ми вирушили далі за нашим маршрутом.

Фортеця Учхісар, Долина Голубів та музей під відкритим небом Гереме

День 5.

Наступного дня ми вирушили в Каппадокію. Першою локацією яку ми відвідали була Фортеця Учхісар. Ви зможете під’їхати до самої фортеці заплативши за парковку або залишити машину неподалік, біля дороги. Плата за вхід приймається лише готівкою.  Далі ми  заїхали в долину “Голубів” на шляху від фортеці до національного парку Гереме, куди ми вирушили далі. Нам дуже сподобалось в музеї просто неба.   Він досить компактний. До складу комплексі входить багато християнських церков викресаних в скелях.

Гірськолижний курорт Ерджієс (Erciyes)

Зупинилися ми в селищі Гюреме в одному з готелів в печері. Оскільки зимовий період не є високим сезоном, відвідувачів в готелі було досить мало. Та не дивлячись на це, обслуговування було на найвищому рівні.

Де поїсти в Гюреме (Гереме) ?

Після заселення вирішили прогулятися та піти десь поїсти. Закладів харчування в Гереме досить багато, але і ціни туристичні). Ми завітали в цей ресторан. Все було дуже смачно та затишно. Ціна не з дешевих, вечеря обійшлась нам десь в 900 грн. з алкогольними напоями (1 бокал вина місцевого виробництва + 1 пиво).

День 5. Долина кохання, та повернення в Київ.

О 7 ранку (як тільки розвиднілось) ми пішли на оглядову терасу готелю для споглядання параду повітряних куль. Це дійсно вражає, особливо влітку коли куль значно більше! Ми вирішили не літати цього разу, бо дітям можна лише з 12 років. Але на рецепції нам пропонували організувати політ для дорослих, якщо є бажання.

Каппадокія
Повітряні кулі на світанку в Каппадокії

Снідали ми також в готелі. Нам запропонували на вибір різні види омлету які приготували для нас. Був накритий персонально стіл з різноманітними овочами, салатами, соусами. Я думаю, що коли мешканців більше такої розкоші немає.Тому приїздять туди взимку)

Як добратись до “Рожевої Долини” ?

Після сніданку ми зібрали речі та вирушили в “Рожеву Долину”

Там дійсно дуже красиво. Та легковим автомобілем проїхати досить складно. Довелось трохи походити пішки, тому уважно підійдіть до вибору взуття. В Лютому там було дуууууже багато багнюки.

Останньою локацією яку ми відвідали стала “Долина Кохання” або “Долину Фей” як її ще називають. Теж дуже зачаровуюче місце, я б навіть назвала його містичним. Важко повірити, що вся ця краса утворилася від потоків лави що текла цими долинами. Особливо вражають масштаби.

Гірськолижний курорт Ерджієс (Erciyes)
Вид на скелі в долині кохання