Лемурійське (рожеве) озеро
Маршрути подорожей,  Миколаївська область,  Херсонська область

Маршрут півднем України – Миколаївська, Херсонська область

Пропонуємо до вашої уваги наш черговий авторський маршрут подорожі. Цього разу ми вирушили на південь України. За 3 дні ми відвідали 5 неймовірних локацій і навіть встигли скупатися в Чорному морі. Херсонська область вразила пустелею та рожевим озером, а Миколаївська область познайомила з ядерними ракетами.

Маршрут:

Київ – Актовський каньйон та Білі скелі – Херсон – Олешківські піски – Скадовськ – Рожеве озеро –  Музей ракетних військ – Київ

Відвідані локації:

• Білі скелі;
  • Актовський каньйон;
  • Олешківські піски;
  • Скадовськ;
  • Лемурийське (рожеве) озеро;
  • Музей ракетних військ стратегічного призначення.
Як завжди ми прокинулися рано вранці (о 5 ранку) і вирушили в дорогу. Ми зазвичай виїжджаємо рано, щоб “проскочити” ще сплячим містом на трасу.  Тож вже о 8 ранку ми були біля готелю-ресторану “Застава”. Мені довелось витратити багато часу, щоб знайти місце де ми могли б поснідати в такий час, а ще щоб нам не сильно довелось відхилятися від заданого маршруту. Я не очікувала нічого грандіозного від закладу обабіч траси. Та це місце перевершило всі мої очікування! Величезний дитячий майданчик, водоспад-рояль, виставка старовинних мотоциклів – це, та багато іншого ви можете зустріти в цьому місці. Ну і сніданок звичайно смачний. Правда ціни все ж кусаються, бо місце популярне. Крім того, це ще й цікавий готель, який знаходиться в сосновому лісі. Тож гарненько поснідавши та відпочивши ми вирушили далі.
Готель Застава
Меню ресторану Застава

Український гранд-каньйон

Весь наш маршрут розподілений на приблизні відрізки в 250 км та 3 години дороги. За нашими спостереженнями такий темп найоптимальніший для всіх пасажирів, тим більше якщо подорожувати з дітками. Тож вже о 13 дня ми доїхали до наступного місця нашого маршруту – Білих Скель. Ці Скелі знаходяться в Миколаївській області. Тут раніше видобували крейду, а зараз кар’єр закинутий. Білосніжні гори з крейди нагадують славнозвісне “Памуккале”. Дуже гарне місце, яке я наполегливо раджу відвідати. Таємний маршрут до цього місця читайте в нашій статті – “Актовський каньйон та Білі скелі – дива Миколаївщини”.

Наступним пунктом нашого маршруту був Актовський каньйон, що знаходиться всього за 10 кілометрів від Білих скель. Актовський каньйон вважається однією із найстаріших ділянок суші в Євразії. Є природним розломом в “Українському” кристалічному щиті.  Нині каньйон є одним з найбільш відвідуваних туристичних місць України. Що року до Атовського каньйону приїздять туристи з усього світу.  Тож погулявши декілька годин каньйоном ми вирушили далі.
Херсонська область
Актовський каньон

Під вечір нас зустріла Херсонська область. Ми дісталися міста Херсон, де повечеряли в місцевому закладі та заночували в готелі який знайшли на Booking. Ми обрали саме це місто, бо звідси дуже близько до наступної нашої локації.

Отже, наступного дня ми виїхали з нашого готелю рано вранці (бажано попередити власників готелю заздалегідь про ваш ранній виїзд, особливо якщо готель немає цілодобової стійки реєстрації). Наступним пунктом нашої мандрівки стали славнозвісні Олешківські Піски.

Українська пустеля – Олешківські піски

Українська пустеля (ще одна назва цього місця) розкинулась на площі в 1600 квадратних кілометрів і є другою за розміром найбільшою пустелею в Європі. Щоб стримати швидке розростання пустелі, навколо неї по діаметру було висаджено хвойний ліс шириною в 15 кілометрів.

Версії походження пустелі різняться. Дехто стверджує, що пісок в цю місцевість приніс льодовик. Інші вважають, що пустеля виникла в наслідок активного випасу овець на цих територіях. Також існує версія про випробовування ядерної зброї, що в результаті знищило природу в цій місцевості. Як бачите, варіантів виникнення вдосталь, можете обрати собі той який подобається саме вам.

Нині пустеля є популярним туристичним місцем не лише серед Українців, але і серед іноземних туристів. Але крім цього в Олешківських пісках знаходиться чинний військовий полігон. Тому зона доступна для туристів обмежена. Раніше на територію заповідника без супроводу гіда заходити було заборонено, та нині маршрути гарно позначені та облаштовані для самостійної прогулянки. Будь-хто з охочий може відвідати це неймовірне місце, попередньо сплативши за вхід.

Як дістатися до Олешківських пісків та яка вартість?

Відповідно до інформації розміщеної на офіційному сайті пустелі вартість входу на територію коштує 50 грн з дорослого та 25 грн з дітей. Вартість екскурсії складає 600 грн для груп до 12 осіб. Щоб замовити екскурсію потрібно звертатися за номерами телефонів 066-465-81-44; 068-660-01-86.

Олешківські піски знаходяться поблизу населеного пункту Раденськ, Херсонська область. Щоб дістатися саме до екскурсійного маршруту потрібно вбивати в пошук  – “Адміністрація парку Олешківські Піски”- точні координати тут.

Херсонська область
Рослинність в Українській пустелі

Після відвідування Олешківських пісків ми вирушили до моря. Сподівалися купатися в морі всю решту дня. Адже відстань до Скадовська звідти складає всього 74 км. Та на жаль ми були дуже розчаровані, в цьому регіоні море було не лише дуже мілке, а і все дно усіяне водоростями. Ми сіли в машину та поїхали в Лазурне що було за 30 км від Скадовська, але там ситуація з водоростями не була кращою. Усвідомивши що бажання купатись в “такому” морі не має навіть у дітей, ми знову на льоту змінили наші плани. Швиденько зорієнтувавшись у місцевості ми вирушили шукати рожеве озеро.

Лемурійське рожеве озеро

Дорога від Лазурного до Лемурійського рожевого озера зайняла у нас 2 години. А враховуючи що ми не одразу потрапили саме в те місце що шукали, то навіть 2,5 години. Ми детально описали як дістатися саме того рожевого озера в нашій статті – “Лемурійське рожеве озеро – перлина Херсонщини”.

Лемурійське (рожеве) озеро ще називають Українським мертвим морем. Адже солоність води тут досягає 350 гр. на 1л, така вода здатна утримувати на поверхні, а потонути в цьому озері практично не можливо.

Лемурійське (рожеве) озеро
Лемурійське озеро на заході сонця

Колір води в Лемурійському озері постійно змінюється. Це залежить від дуже багатьох факторів: погоди, дня доби, сезону. Найгарнішіший, яскраво рожевий колір зустрічається у найспекотніші літні дні. Саме в цей період припадає цвітіння водорості Дунанніели, що і придає озеру такого забарвлення.

Краса дійсно неймовірна, ми були дуже раді що поїхали на озеро замість того щоб купатися в морі повному водоростей. Тієї ночі ми заночували в Скадовську. Посилань на житло в цьому регіоні дати не можу, бо я була відверто розчарована якістю наданого сервісу. Якщо ви знаєте хороші місця в цьому регіоні буду рада побачити ваші коментарі з назвами готелів під цією статтею.

Загалом цей регіон для морського відпочинку я не раджу. Якби ми знали про це раніше то могли б зупинитися в Херсоні знову. Звідти нам було б значно ближче добиратися до наступної локації. Тому майте це на увазі при плануванні вашого маршруту.

Наступного ранку ми знову прокинулися раненько та вирушили в бік Києва, а також до наступної та останньої локації цього маршруту – “Музею ракетних військ стратегічного призначення”. Від Скадовська до музею відстань складає 325 км та понад 5 годин дороги. Саме тому ми виїхали о 7 ранку, щоб встигнути до 13 дня потрапити туди, бо екскурсія триває 3 години, а працюють вони до 17 години.

Музей ракетних військ стратегічного призначення

“Музей ракетних військ стратегічного призначення” був відкритий на місці однієї з багатьох  бойових позицій – ракетного полку 46-ї ракетної дивізії Ракетних військ стратегічного призначення. Це справді унікальне місце! Адже це єдиний ракетний музей у світі.

На території музею представлені понад 24 000 експонатів на площі 26 га! Справді разюча кількість!  Екскурсію проводять справжні бойові командири які раніше самі працювали на цьому об’єкті, дуже емоційно і щиро вони розповідають історію зброї яка здатна знищити весь світ. Про зброю, якою володіла Україна поки не підписала “Будапештський меморандум про гарантії безпеки у зв’язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї” 5 грудня 1994 року.

Музей ракетних військ
Балістична ядерна ракета "Сатана"

Як вже згадувалося раніше, на території музею представлена велика кількість унікальних експонатів. Та найбільш вражає справжня балістична ракета (не макет!) що лежить неподалік входу в музей. Кожен з відвідувачів може торкнутися зброї що здатна знищити людство.

Музей ракетних військ надає своїм відвідувачам можливість спуститися під землю в командну рубку, звідки безпосередньо відбувався запуск балістичної ракети. Така екскурсія оплачується окремо. Вартість екскурсії для дорослих коштує – 120 грн, дітям – 20 грн. Спуск в командну рубку – 250 грн.

Ще на території музею є кафе із дуже смачним генеральським борщем гігантського розміру. Однозначно раджу це місце для відвідування.

Загалом наш маршрут на південь України підійде людям які люблять шалений темп і хочуть отримати максимум за короткий проміжок часу. Якщо ви врахуєте наші помилки ваша подорож Миколаївською та Херсонською областями вийдуть ще гармонійніша та легка! Головне завжди шукати позитив та рухатись далі! І пам’ятайте – подорожі змінюють все!